Umelá inteligencia (UI) sa už medzičasom presadila aj v bežnom živote: stroje prekladajú a navigujú najlepšou možnou cestou z bodu A do bodu B. Prieskum, ktorý robil digitálny zväz Bitkom, však ukazuje, že ľudia v istých situáciách dokonca radšej prenechajú rozhodnutie UI ako človeku z mäsa a kostí…
Prieskum obsiahol asi 1000 osôb nad 14 rokov. Podľa neho približne 5% respondentov hovorí, že pri žiadosti o kredit akceptujú skôr rozhodnutie UI ako bankového poradcu. 10% by sa pri súdnom konaní (napr. pri autonehodách) podriadilo radšej rozhodovaniu UI než nejakého sudcu. 9% by o zvýšenie platu požiadalo radšej UI ako vlastného nadriadeného. Pri tomto nastavení by ani zákaznícky servis založený na UI nemal predstavovať problém.
Preto v období, kedy ľudia začínajú strácať dôveru v nestrannosť a neovplyvnenosť iných ľudí nadobúdajú aj v HR rôzne “odosobnené” možnosti na význame – napr. taký “kiosk” (Manažér 87).
Ako to vidíte vy? Stretávate sa s podobnými situáciami na pracovisku?
3,943 total views, 21 views today