Na každom veľtrhu sú rôzne skupiny zákazníkov:
- zákazníci, ktorí prichádzajú zámerne, sú predovšetkým motivovaní a chcú sa informovať
- návštevník, ktorý si splietol halu, ale je rád, že prišiel k stánku, v ktorom sa vystavujú exponáty, o ktoré sa zaujíma
- návštevníci, ktorí sú bez konkrétneho cieľa a nechávajú sa unášať davom.
Kontakt so zákazníkmi je možné nadviazať rôznymi spôsobmi. Dôležité je pri stretnutí so zákazníkom vhodne ho uvítať a predstaviť seba i firmu.
Stáva sa, že do stánku príde naraz niekoľko zákazníkov. Nesmieme ich obsluhovať všetkých naraz, súčasne. Každý z nich musí mat pocit, že sa mu plne venujeme.
Pri rokovaní so zákazníkom musia stať v popredí jeho záujmy a potreby. Pracovníci firmy mu ponúkajú riešenia, preto musia zistiť, aké má problémy a podľa toho orientovať ponuku. Spôsob a smer rozhovoru by mali určovať predávajúci vystavovatelia.
Veľmi dôležité je zapisovať si jednotlivé body z rokovaní so zákazníkmi. Tieto informácie budú neskôr podkladom pre systematické spracovanie dotazov zákazníkov. Pri písaní zápisu rozhovoru je vhodné používať jednotné formuláre, pretože sa dajú jednoducho vyplniť, rýchle spracovať a systematicky vyhodnotiť.
Odporúča sa i pohostenie zákazníka v stánku. Obyčajne sa ponúkajú nápoje – káva, čaj, pivo, nealkoholické nápoje, príp. alkohol. Čo sa týka jedla, zväčša sa ponúkajú len tzv. jednohubky alebo forma rýchleho občerstvenia. Firmy potravinárske by mali ponúknuť ako občerstvenie svoje výrobky.
2,476 total views, 12 views today