Na každom veľtrhu sú rôzne skupiny zákazníkov:
- zákazníci, ktorí prichádzajú zámerne, sú predovšetkým motivovaní a chcú sa informovať
- návštevník, ktorý si splietol halu, ale je rád, že prišiel k stánku, v ktorom sa vystavujú exponáty, o ktoré sa zaujíma
- návštevníci, ktorí sú bez konkrétneho cieľa a nechávajú sa unášať davom.
Kontakt so zákazníkmi je možné nadviazať rôznymi spôsobmi. Dôležité je pri stretnutí so zákazníkom vhodne ho uvítať a predstaviť seba i firmu.
Stáva sa, že do stánku príde naraz niekoľko zákazníkov. Nesmieme ich obsluhovať všetkých naraz, súčasne. Každý z nich musí mat pocit, že sa mu plne venujeme.
Pri rokovaní so zákazníkom musia stať v popredí jeho záujmy a potreby. Pracovníci firmy mu ponúkajú riešenia, preto musia zistiť, aké má problémy a podľa toho orientovať ponuku. Spôsob a smer rozhovoru by mali určovať predávajúci vystavovatelia.
Veľmi dôležité je zapisovať si jednotlivé body z rokovaní so zákazníkmi. Tieto informácie budú neskôr podkladom pre systematické spracovanie dotazov zákazníkov. Pri písaní zápisu rozhovoru je vhodné používať jednotné formuláre, pretože sa dajú jednoducho vyplniť, rýchle spracovať a systematicky vyhodnotiť.
Odporúča sa i pohostenie zákazníka v stánku. Obyčajne sa ponúkajú nápoje – káva, čaj, pivo, nealkoholické nápoje, príp. alkohol. Čo sa týka jedla, zväčša sa ponúkajú len tzv. jednohubky alebo forma rýchleho občerstvenia. Firmy potravinárske by mali ponúknuť ako občerstvenie svoje výrobky.
2,561 total views, 4 views today