V roku 2010, keď sa chcel niekto uchádzať o prácu v predajniach Reebok v USA, potreboval zájsť do predajne a vyplniť papierovú prihlášku. Rekrutéri potom listovali v štósoch prihlášok a hľadali kandidátov, ktorí vyzerali sľubne. Keď bolo treba pozíciu obsadiť veľmi rýchlo, často sa siahalo po prvom úchodzom kandidátovi bez podrobnejšieho skúmania, či je skutočne vhodný alebo nie pre dané miesto.
V roku 2011 sieť obchodov Reebok rýchlo rástla. Manažéri vedeli, že potrebujú kvalifikovaných, inteligentných a na produkt zameraných ľudí, ktorí by na otázky zákazníkov vedeli dôveryhodne reagovať. Chceli pracovníkov, ktorí by zdieľali nadšenie pre fitness.
Nové obchody Fitness Concept sa pozicionujú ako experti na tréning a fitness a Reebok chcel, aby pracovníci túto hodnotu stelesňovali v každom kontakte so zákazníkom. Manažéri mali v svojich tímoch takýchto ľudí – ale potrebovali ich viac a všade.
Vrcholový manažment firmy vedel, že automatizácia existujúceho procesu veľmi nepomôže – ešte stále bude proces vysoko závislý od subjektívneho hodnotenia a tým aj dlhý a intenzívny z hľadiska potreby práce. Tak sa pozreli po iných podnikoch v branži a našli model, ktorý im vyhovoval.
Na vyhodnocovanie kandidátov začali využívať softvér. Tento softvér sa sústreďuje na vlastnosti, ktoré prejavujú najlepší pracovníci na daných pracovných miestach a ktoré sa len ťažko posúdia zo životopisu alebo vstupného pohovoru: energia, pružnosť a ambicióznosť. Softvér vytestoval tieto charakteristiky u špičkovo výkonných pracovníkov a používa ich ako benchmark pre tých, čo sa hlásia do zamestnania dnes.
Dnes si uchádzač o zamestnanie vyplní on-line alebo cez mobil jednorazové hodnotenie, ktoré vyhodnocuje viac ako 30 kognitívnych, behaviorálnych a kulturálnych atribútov. Ten istý dotazník vypĺňajú všetci – uchádzači o miesto predavača i uchádzači o manažérske pozície. Softvér porovná odpovede s profilmi výkonnosti vypracovanými pre rôzne pozície a určí, ako dobre by uchádzač zapadol do tímu. Výhoda pre uchádzača je zjavná – miesto toho, aby navštívil pobočku v čase, kedy je otvorená, môže si dotazník vyplniť hocikedy, kedy na to má čas.
Keď sa na dané miesto hlási viacero uchádzačov, softvér ich vzájomne porovná a vyberie najvhodnejšieho. Rekrutéri a manažéri sa takto stretnú už len s perspektívnymi uchádzačmi a sú vyzbrojení stručnou charakteristikou uchádzača i zoznamom otázok, ktoré pre vstupné interview softvér odporúča, aby dotestovali veci, ktoré nie sú zatiaľ evidentné.
Keď Reebok začal využívať softvér, dostali manažéri zaškolenie na prácu d ním. Hoci to bolo odlišné od pôvodného postupu a chvíľku trvalo, než si manažéri na nový spôsob zvykli, výrazne sa osvedčil. Pochvaľujú si vysokú presnosť, s akou softvér odhaduje vhodnosť kandidátov vzhľadom na pracovnú pozíciu, a umožňuje im aj naplánovať kandidátovi/pracovníkovi kariérový postup, ktorý je preňho najmotivujúcejší.
6,911 total views, 21 views today