V posledných rokoch sa stále viac presadzovalo sústavné načúvanie hlasu vašich zamestnancov. Robili sa zamestnanecké prieskumy jeden za druhým, podniky sa pýtali svojich ľudí na jedno i druhé.
Shane Douthitt z Strategic Management Decisions však hovorí, že toto sústavné načúvanie vyzerá dobre na papieri, ale nesmie sa premeniť len na hromadenie dát – voľne podľa „viac dát je lepšie“. Okrem toho rady poradenských spoločností, že treba robiť zamestnanecké prieskumy častejšie, sa opierajú o ničím nepodloženú predstavu, že častejšie pýtanie sa zvyšuje produktivitu.
Cieľom trendu „stáleho načúvania“ nemôže byť len samotné načúvanie hlasu vašich ľudí. Ľudia vám povedia všeličo, posťažujú sa – ale ak nevidia, že sa na základe ich spätnej väzby dejú nejaké zmeny, pri budúcom prieskume už budú hovoriť, len keď budú veľmi nahnevaní – a pri tom ďalšom už vôbec nie.
Bezcieľne zamestnanecké prieskumy vás nikam nedovedú. Samotné meranie ešte nikdy nezlepšilo výsledok. Ak chcete robiť prieskumy, potrebujete ich vždy na niečo zamerať – a potom ich dotiahnuť do konca opatreniami na základe „hlasu zamestnancov“ a prepojenosť medzi ich hlasom a tým, čo sa v podniku deje, aj verejne dokumentovať.
Keď teda budete plánovať najbližší zamestnanecký prieskum, dajte pozor, aby obsahoval aspoň jeden z dvoch kľúčových prvkov: zlepšenie výsledkov podniku a pomoc manažérom efektívnejšie pracovať s ľuďmi. Všetko ostatné môže byť mrhanie časom, peniazmi i angažovanosťou vašich zamestnancov.
2,927 total views, 2 views today