Keď potrebujete udržať pozornosť iných ľudí, potrebujete rozprávať a písať tak, ako sú oni zvyknutí myslieť – aj čo do výrazov, aj čo do logiky.
Ľudské myslenie je sekvenčné, nastavené na “príbehy”. Príbehy majú svoj začiatok, priebeh a koniec. Ak takýmto spôsobom podávate svoje informácie, pomáhate ľuďom sledovať tok vašich myšlienok. V hlave sa im vytvára príbeh a je vysoká šanca, že si 1. lepšie zapamätajú a 2. ľahšie prijmú to, čo im podávate.
Ak teda pripravujete prezentáciu, neskáčte hneď do súčasnosti alebo niekam k “dôležitej udalosti” v strede. Urobte si najprv chronologickú časovú os, ako sa situácia vyvíjala. Zapíšte do nej všetky dôležité body a udalosti a potom sa ňou riaďte pri písaní alebo zostavovaní prezentácie – a pritom sa postarajte, aby tón bol osobný, aby to bolo rozprávanie z vášho pohľadu a s vašimi interpretáciami, aby publikum malo možnosť urobiť si svoje vlastné interpretácie.
1,192 total views, 2 views today