Pekní manažéri dosahujú lepšie zisky

Táto téma sa opakuje s vysokou pravidelnosťou: Pekný vyjednávač utiahol lepší kontrakt. Peknému manažérovi firmy kupujúcej inú firmu sa ľahšie podarilo zjednotiť rozdielne kultúry a dostať všetkých na svoju stranu.

Vedci to potvrdzujú: ak niekoho vnímame ako „pekného“, ľahšie podľahneme jeho čaru, čím on získava vyjednávaciu výhodu. Takisto vedci zistili, že ceny akcií podnikov vedených pekným generálnym riaditeľom, začnú stúpať po tom, ako sa tento objaví v televízii.

A ako sa meria atraktivita? Existuje “Facial Attractiveness Index” (FAI), ktorý vypočíta softvér na základe symetrie tváre. V jednom prípade istý výrazne symetrický generálny riaditeľ za 9 rokov svojho pôsobenia zvýšil cenu akcií z 30 dolárov na 75.

Celý fenomén pekných ľudí je už dosť dlho známy. Dôležitým sa stal až vďaka médiám. Kým predtým poznalo pekných manažérov len pár ich najbližších spolupracovníkov, dnes stačí jediné vystúpenie na kameru a vidí ich polovica sveta. A podniky to poznajú a využívajú. Často pošlú pred kameru nie toho najkompetentnejšieho, ale toho najpohľadnejšieho manažéra.

Ak trend bude pokračovať, nie je vylúčené, že sa postupne udomácni aj termín „beauty management“ a manažéri vo vrcholových pozíciách budú putovať pod nôž plastického chirurga podobne, ako to svojho času urobil Silvio Berlusconi.

Ale aj pre manažérov je to veľké memento, aby dbali na to, ako pôsobia. Zdravému, aktívnemu človeku budú podielnici dávať vyššiu dôveru než človeku rozkysnutému, pomalému a lapajúcemu dych, pretože musel vyjsť do prvého poschodia.

Už to tak je: isté vlastnosti dávajú ľuďom väčší prístup k zaujímavým úlohám a pozíciám ako iné. Ak tieto vlastnosti máme – dobre. Ak nie, potrebujeme si premyslieť, akými inými vlastnosťami ich vyvážime, aby sme boli pre pracovný svet zaujímaví.

 4,296 total views,  18 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.