Noví lídri vedia, že potrebujú okamžite ukázať, že sú „chlapi na správnom mieste“ (alebo dámy). Ale tým, že sa sústreďujú na rýchle výsledky, často padnú do pascí, ktoré ich oberajú o úspech.
Typické chyby, ktoré nováčikovia v manažmente robievajú, bývajú:
- príliš sa sústreďujú na drobnosti
- reagujú negatívne na kritiku
- zastrašujú iných
- príliš rýchlo robia rozhodnutia o tom, ako niečo čo najlepšie urobiť
- mikromanažujú pracovníkov.
Nová supervízorka jedného call-centra napríklad začala mikromanažovať svojich pracovníkov, pretože si zaumienila, že zlepší ich počty hovorov, kedy na prvýkrát dokázali vyriešiť zákazníkov problém. Jej prístup v nich však vyvolal pocit nedocenenosti a neslobody. V priebehu piatich mesiacov sa ich úspešnosť zhoršila o plných 15%.
Ak sa chcete týmto typickým chybám vyhnúť, dajte si pozor, aby ste nezadupávali ostatných v snahe dokázať, že ste „správny chlap“. Sústreďte sa skôr na rýchle výsledky, z ktorých sa môže tešiť celý kolektív: merateľné výkonnostné pokroky (napr. zníženie nákladov, zvýšenie obratov), ku ktorým vaši podriadení môžu podstatne prispieť.
Rýchle kolektívne výsledky prinášajú prospech podniku a súčasne využívajú a rozvíjajú potenciál vašich ľudí. Okrem toho pomáhajú vašej kariére – lídri, ktorí sa o ne postarajú, v 60% prípadov majú rýchlejšiu kariéru!
3,899 total views, 9 views today