Nová generácia zákazníkov sa hodne odlišuje od predošlých.
V ich správaní prevládajú tieto prvky:
- prelietavosť
- zážitkovosť
- prefíkanosť
- mnohokanálovosť
- aktivita.
Prelietavosť sa prejavuje v tom, že často a bez problémov menia značku a sú otvorení pre nové ponuky. Napríklad súčasne používajú viaceré značky. Túžba po zážitkoch vedie k tomu, že sa trh delí na víťazov a porazených – len tie značky, ktoré sa dokážu patrične inscenovať, majú šancu zákazníka získať. Prefíkanosť sa prejavuje v tom, že hľadá najvýhodnejšie a najpohodlnejšie zdroje pre nákup – aj horných desaťtisíc kupuje v diskonte. Mnohokanálovosť znamená, že si v tom istom čase spĺňa veľa prianí – na obed sústo u MacDonalda a večer gurmánsku orgiu v noblesnej reštaurácii. A zákazník je aktívny, stále v pohybe, hoci ani nie tak kvôli zdraviu, ako skôr zo strachu, že by mohol niečo prepásť.
Zdroj: Motivation 1/96, s. 55
2,719 total views, 2 views today