Tí novoprijatí zamestnanci istého indického call centra, ktorí prešli adaptačným (onboarding) programom sústreďujúcim sa na rozvoj ich individuálnych silných stránok miesto zdôrazňovania “začlenenia sa”, mali v 60% prípadov tendenciu neopustiť firmu počas prvých mesiacov na pracovisku. Toto zistil tím pod vedením Daniela M. Cablea z London Business School.
V následnom laboratórnom pokuse novoprijatí pracovníci, u ktorých sa vyzdvihli ich individuálne silné stránky, boli výkonnejší a robili menej chýb.
Adaptačný program, ktorý zohľadňuje individuálne silné stránky novoprijatých pracovníkov, ukazuje pracovníkovi, čo sú z pohľadu podniku jeho prínosné schopnosti, čo ho odlišuje od ostatných a robí v očiach podniku “špeciálnym” a ako táto jeho schopnosť prispieva k dobru celku. Ľudia, ktorí sa cítia vnímaní v svojej komplexnosti a môžu využívať viac to, v čom sú dobrí a čo im pôsobí potešenie, majú tendenciu cítiť silnejšie puto so svojou firmou a sú silnejšie vnútorne motivovaní.
Preto najlepší spôsob, ako môže organizácia zabezpečiť lojalitu a nasadenie svojich pracovníkov, je podnecovať ich k tomu, aby denne využívali svoje individuálne silné stránky.
9,505 total views, 2 views today