Keď svojmu tímu stanovujete ciele, mali by sa dať nielen dosiahnuť, ale by mali motivovať k zvýšenému nasadeniu – mali by byť “náročné”.
Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov. Dnešný článok je z blogu zo 17. 2. 2015. |
Ak sú príliš jednoduché, ľudia ich berú na ľahkú váhu a nevenujú im svoju plnú pozornosť; ak vyzerajú príliš náročne, možno nebudú mať odvahu nasadiť všetko a pri prvej ťažkosti to vzdajú. V oboch prípadoch ich oberáme o potešenie z toho, že niečo dosiahli, že nasadili a podarilo sa im prekonať vnímanú prekážku.
Jednoduché ciele (napr. dosiahnutie čísiel – počet vyrobených kusov, počet uzatvorených kontraktov a podobne) veľmi často spadnú na jednu alebo na druhú stranu – buď sú rutinné (a tým nezábavné), alebo sú ťažko dosiahnuteľné (a tým znervózňujú a vyvolávajú pochybnosti o vlastnej hodnote).
Ak potrebujete svoj tím motivovať k výkonom, používajte radšej ciele vyjadrené ako interval – so spodnou hodnotou prípustnosti a vrchnou hodnotou nad očakávania. Ak chcete, aby váš pracovník založil nových 20 klientských kont, dajte mu za cieľ založiť 18 – 22 kont. Tí menej odvážni si trúfnu a posnažia sa dosiahnuť aspoň tých 18, tí odvážnejší sa okamžite zamerajú na hornú hranicu. Na konci hodnoteného obdobia budú mať oba typy pracovníkov pocit, že zabojovali a pravdepodobne aj, že sa im podarilo.
2,965 total views, 1 views today