Keď sa manažér rozhodne obchádzať svojich podriadených na pracovisku a takýmto spôsobom podporovať ich výkonnosť, musí si začať dávať pozor predovšetkým na to, akým spôsobom komunikuje.
Tu je dvadsať tipov, čo robiť a čo nie:
- Stanovujte ciele spolu s pracovníkom, ktorému ich stanovujete.
- Často a zmysluplne odmeňujte dobre vykonanú prácu.
- Pri styku s podriadenými buďte neformálni.
- Choďte za nimi na ich pracovisko. Stretnite sa s nimi „na ich teritóriu”.
- Pýtajte sa na ich mienky a počúvajte s otvorenou mysľou. Snažte sa pochopiť ich stanoviská.
- Podeľte sa s podriadenými o nedôverné informácie, vyžiadajte si ich komentáre a diskutujte o veciach.
- Zoberte hrot neúspechom alebo demoralizujúcim situáciám tým, že budete zdôrazňovať, čo všetko sa podarilo a ako sa z toho možno poučiť.
- Počúvajte 80% času; hovorte len 20% času.
- Pýtajte sa otvorene na klebety a chýry, ktoré počuli, a vysvetľujte.
- Niekedy sekundujte svojim podriadeným pri práci, aby ste lepšie pochopili jej zádrhele.
- Informujte svojich ľudí po každom mítingu vedenia.
- Pýtajte sa, či ste dostatočne vysvetlili a vyjasnili víziu, misiu a ciele.
- Pýtajte sa, ako im môžete pomôcť pri ich práci a či niečo, čo robíte, im nevedomky nestavia do cesty prekážky.
- Chváľte verejne, korigujte medzi štyrmi očami.
- Nájdite si na každom pracovníkovi niečo, čo máte na ňom rád.
- Nájdite si čas a príležitosť, aby ste denne hovorili s každým, koho stretnete.
- Budujte si mosty k ľuďom, ktorí vám veľmi „nesedia”.
- Stanovujte si na každý mesiac ciele, ktoré chcete cez „manažment obchádzaním” dosiahnuť.
- Príležitostne obedujte s podriadenými. Využite to na vybudovanie vzájomnej dôvery.
9,942 total views, 12 views today