Podľa prieskumov Development Dimensions International (DDI) môže manažment podniku predstavovať jeho najhoršieho nepriateľa. DDI skúmala na vzorke 3.623 manažérov z celého sveta ich výkonnosť.
Tu sú zistenia:
Takmer 30% manažérov prejavuje nedostatočnú schopnosť dotiahnuť veci do konca. Navyše 20% vďaka nedostatočnej disciplíne častejšie alebo často stráca z očí svoj pôvodný cieľ. Keď sa odbúranú prekrývajúce sa dáta, zistenie ukazuje, že 43% lídrov funguje štýlom hop-alebo-trop: buď uspeješ, alebo neuspeješ. Záver: organizácie sú ohrozené manažérmi, ktorí nemajú operatívne fungovanie plne pod kontrolou.
Len asi 8% vrcholových manažérov malo vážne nedostatky vo vystupovaní – ale ďalších 19% trpelo strednou až silnou emocionálnou nevypočitateľnosťou v obdobiach zvýšenej záťaže a stresu.
Približne 26% manažérom hrozí riziko, že úplne stratia kontakt s ostatnými ľuďmi v podniku, pretože už dnes prejavujú nezdravý odstup. Navyše im hrozí, že nebudú schopní ostatných inšpirovať do budúcnosti a tak morálka v podniku nevydrží v období premien.
Vyše 34% manažérov nemá dostatočné kompetencie na to, aby ľudí motivovalo, angažovalo a zaťahovalo do diania v podniku a na trhu. Skôr prejavujú tendenciu mikromanažovať (asi 20%) alebo celkom prehliadať ľudskú stránku veci (14%).
Čo s tým podnik môže urobiť?
Môže prediskutovať a zviditeľniť dopady nevhodných vzorcov správania na obchodné výsledky. Napríklad ak potrebujete dostať pod kontrolu náklady a nájsť inovatívne spôsoby zvýšenia predaja, preskúmajte, aký dopad na prostredie bude mať arogantný nadriadený. Ak takýto manažér na poradách vystupuje ako Chrobák Truhlík, ktorý všade bol, všetko videl a od všetkého má kľúče, ak dominuje v diskusiách a potláča nápady iných, stáva sa prekážkou úspešného riešenia problému.
Môže zabezpečiť, že si manažéri urobia 100-dňový akčný plán, ktorý mapuje všetky ich kontraproduktívne správania, a vymyslí si spôsoby, ako tieto prejavy dostať pod kontrolu. Tento plán musí mať charakter projektu – s medzníkmi, s časovým rámcom, s potrebnou podporou a meradlami úspešnosti.
Môže zabezpečiť, že manažéri majú potrebné zručnosti pre poskytovanie spätnej väzby, ktorá riadiacich pracovníkov upozorní na ich nevhodné vzorce správania. Líderský tím, ktorý pozná svoje vzájomné nevhodné vzorce správania a je schopný poskytnúť korekčnú spätnú väzbu, sa dokáže lepšie vyhnúť situáciám, v ktorých by sa nevhodné správanie mohlo naplno prejaviť a viedlo by k nedosahovaniu stanovených výsledkov.
1,196 total views, 1 views today