V nasledovnom videu hovorí Brendan Monaghan, CEO Panoply Media, o tom, že audioobsah je čoraz dôležitejší – pretože je všadeprítomný.
Výpisky hlavných myšlienok pre neangličtinárov nájdete pod videom.
- Podcasting (audionahrávky) je v súčasnosti nie veľmi veľký, ale všadeprítomný trh, pretože ľudia absorbujú digitálny obsah vlastne všade a veľmi často vzdialene, teda nie práve v okamihu, kedy vysielanie prebieha.
- Téma je prominentná vďaka tomu, že mobilný obsah a smartfóny sú dnes už všadeprítomné, stále s nami. Nahrávky sa dajú počúvať aj po ceste, napr. v aute, alebo pri joggingu.
- Okrem toho, dnes sa už tvorí kvalitný digitálny obsah (v tom aj to audio).
- A pretože ľudia absorbujú informácie mnohými spôsobmi a radi striedajú kanály, audio rozširuje ich možnosti.
- Najvýraznejšou výhodou podcastov je, že netreba nikam ísť, že od samého začiatku tento koncept bol plánovaný ako distribuované médiá.
- Ľudia sú dnes citliví na “branded content”, teda obsah, za ktorým sa skrýva nejaká uznávaná značka (napr. aj renomé hovoriaceho). Podniky aj reklamné agentúry sa dnes rady spájajú s niečím, čo je považované za “hutné”, zaujímavé, na úrovni. Toto zatiaľ podcasty veľmi nevyužívali, pretože boli založené skôr na nadšení za vec než marketingu.
- Ľudia na “branded content” reagujú rôzne. Ak je príbeh falošný, neúprimný, sú schopní to prehliadnuť. B. Monaghan rozpráva o audiovysielaní, ktoré robili pre GE. GE plánovali v priebehu vysielania zapojiť niekde reklamy pre svoje produkty, ale nakoniec sa rozhodli tak neurobiť, pretože obsah natoľko oslovil a zaujal ľudí, že GE dostala všetku pozornosť, ktorú potrebovala, bez nutnosti zmeniť show na reklamu.
- Niekedy máme v reklame a publikačnej činnosti ten problém, že sme presvedčení, že človeka potrebujeme priam udrieť po hlave našou správou. Ale ľudia sú dostatočne chytrí na to, aby si uvedomili, kto je s čím spojený a čo zastupuje – nepotrebujete ho zavaliť svojimi reklamnými formuláciami, ak potrebujete, aby niečo pochopil.
Čo z toho vyplýva pre podniky? Okrem tej reklamnej zložky, kedy sponzorujú profesionálne tvorenú rozhlasovú show, je tu aj možnosť vzdelávania vtedy, kedy má pracovník čas a možnosť – ak má pri sebe napr. smartfón.
Ale to, čo sa naučí a do akej miery bude ochotný počúvať, závisí od obsahov, ktoré mu budeme sprostredkovávať, a formy, akou to urobíme. Mne sa najviac osvedčila štruktúra, kedy najprv pomenujem problém, aby som upriamila pozornosť počúvajúceho na konkrétnu situáciu, a potom nasleduje “teória” alebo rôzne pohľady na vec, aby mal počúvajúci možnosť vybrať si to, čo preňho funguje najlepšie, a podcast ukončil s predstavou konkrétneho ďalšieho postupu.
Helena Reháková
Helena Reháková je šéfredaktorka časopisu Manažér, poradkyňa pre osobný a organizačný rozvoj, asesorka pri výberoch a hodnoteniach pracovníkov/kandidátov a autorka viacerých kníh. Vedie projekt sebarozvoja Rok pre seba a v oblasti dosahovania cieľov projekty Krok vpred a Ako si zhmotniť sen.
1,450 total views, 5 views today