Blokujúce postoje, riadiaci štýl, ktorý v zárodku potláča každú motiváciu, a len hmlisté predstavy o tom, čo to vlastne kreativita je a čo ju ovplyvňuje – mnohé podniky jednoducho nemajú predpoklady pre schopnosť inovácie. V tomto ohľade môžu urobiť veľa práve manažéri strednej úrovne.
Konkurencia na svetových trhoch si vyžaduje sústavné inovácie zo strany podnikov. A aj keď podnik vie, ako treba veci urobiť správne, nič mu to nepomôže, pokiaľ nevie, ktoré veci treba urobiť. Dnes už nestačí mať nápad – musí to už byť nápad mimoriadny.
Kto chce viesť ľudí, musí kráčať za nimi.
Čo najviac ochromuje kreativitu podniku? Sú to nasledovné prejavy v postojoch manažmentu:
- autorita a moc
- arogancia, egoizmus
- vodenie za ručičku a preddefinovanie výsledkov
- prílišná kritika
- osobný chlad
- nezáujem
- nárokovanie si zaujímavých vecí pre seba.
Ideálny vedúci pre kreatívnych ľudí je superman:
- svoju úlohu vidí v tom, že robí pre ostatných servis
- je otvorený, má dôveru v ľudí a nebojí sa osloviť aj ich pocity
- v myslení vidí produktívnu prácu, pretože u žiadnej inej činnosti nie je pomer medzi nákladmi a výnosom taký dobrý
- nebojí sa nových vecí
- má schopnosť vzdávať sa (vecí, statusu, svojej pravdy a pod.).
Staré ázijské príslovie hovorí, že kto chce viesť ľudí, musí kráčať za nimi.
Zdroj: ManagerSeminare 21/95, s. 82-89
2,122 total views, 1 views today