Najnovšie štúdie Bersin by Deloitte dokladajú, že 86% podnikov nemá vybudovanú spoľahlivú analytiku pre oblasť HR a 67% sa označuje ako „slabí pri využívaní HR dát na predpovedanie pracovnej výkonnosti a zlepšovania.
Josh Bersin, zakladateľ Bersin by Deloitte, hovorí, že viac tých istých HR aktivít nebude dokázať pokryť potreby vyplývajúce z demografických zmien na trhu práce. Podniky by podľa neho mali premyslieť a zmeniť spôsob, akým pristupujú k svojim pracovníkom, a prekopať od základov mnohé svoje HR procesy.
Výsledky výskumu hovoria, že 86% respondentov považuje za najväčšiu výzvu rozvoj lídrov, za ním nasledujú retencia a motivácia (79%) a vybudovanie nových zručností na HR úsekoch (77%). Respondenti však priznávajú, že poväčšine ich podniky nie sú pripravené na to, aby sa vedeli vysporiadať s týmito problémami.
Prieskum takisto ukázal, že top manažment býva nespokojný s fungovaním HR útvarov. Približne 34% vrcholových manažérov vyhlásilo, že ich HR úsek „len tak-tak zvláda“ alebo dokonca aj „nezvláda“. Ani nie 10% HR manažérov je presvedčených, že ich tímy majú potrebné zručnosti na to, aby sa vysporiadali s výzvami dnešného globálneho prostredia a dokázali vymyslieť inovatívne programy.
A aby to nebolo všetko, 43% respondentov popísalo svoju organizáciu ako „slabú“, keď ide o poskytnutie vhodného tréningu a skúseností pracovníkom HR, a 47% sa označuje ako „slabých“ pri príprave pracovníkov HR na to, aby vedeli vytvoriť programy orientované na potreby ich biznisu.
Čo sa týka schopnosti analyzovať dáta z oblasti HR, Bill Pelster z Deloitte Consulting poznamenáva, že vzdelávači by mali prekopať svoje vzdelávacie osnovy tak, aby do nich zahrnuli viac praktického tréningu. „Ak sa vzdelávači neučia presne analýzu biznis dát, potrebujú ju zahrnúť do vzdelávania a urobiť z nej živý nástroj. Ľudia v podniku potrebujú dostať príležitosť vyskúšať si to a používať to. Nemá zmysel hovoriť o analýze dát – treba si na ňu skutočne siahnuť,“ hovorí Pelster.
Cez budovanie širokého spektra zručností zamestnancov budú mať vzdelávači lepšiu šancu nastaviť svoj útvar na potreby budúcnosti. „Nezávisle od programov, ktoré organizujete, starosťou vzdelávača by malo byť, ako dostane analytiku medzi svoje základné nástroje a začne získavať nové výsledky,“ vraví Pelster.
7,876 total views, 6 views today