Mnoho riadiacich pracovníkov sa v prípade ťažkých rozhovorov s podriadenými prepne do racionálneho módu. A veľmi často im to nefunguje – všade, kde do hry vstupujú aj emócie, treba im venovať patričnú pozornosť, nie tváriť sa, že veď “nijaké nie sú”.
Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov. Dnešný článok je z niekdajšieho blogu z 26. mája 2016. |
Povedzme, že váš podriadený neodovzdáva dobrú prácu a treba ho odkoučovať. Než začnete hovoriť, kde podbieha vašu latku a ako to má zlepšiť, zastavte sa na okamih a porozmýšľajte, ako sa v tom rozhovore budete cítiť vy i váš podriadený. Uvedomte si svoje vlastné podráždenie a sklamanie, ale uvedomte si aj, že on môže byť vyľakaný a zneistený. Ak to spravíte, umožní vám to okamžite zistiť, že si spravil pred sebou z rúk bariéru a že vyzerá znepokojene. Už toto sú signály, že je v defenzii, a tak by ste mali použiť skôr podporujúci, optimistický tón, než začnete hovoriť o probléme. Ak by ste prešli priamo k problému, tak asi nevytvoríte dostatočne produktívnu atmosféru pre riešenie, ktoré vydrží aj dlhšie než len do chvíle, ako pracovník opustí kanceláriu…
Rozpoznávanie aj malých príznakov o emocionalite situácie vám umožní oveľa proaktívnejšie a pružnejšie reagovať a dosiahnuť to, čo potrebujete.
2,343 total views, 1 views today