Royal Bank of Scotland (RBS) oznámila, že začne ako nástroj vnútrofiremnej spolupráce využívať Facebook At Work.
FB@W vyzerá a má presne tie isté funkcie ako bežne využívaný Facebook. Zamestnanci banky budú môcť využívať všetky možnosti, ktoré im bežný Facebook poskytuje, na počítači alebo na mobilnom telefóne, len s tým rozdielom, že k dátam FB@W budú mať prístup výlučne zamestnanci banky a nikto zvonka.
RBS už v júli 2015 zrealizovala pilotné zavedenie tohto nástroja a zistila, že zamestnanci boli schopní oveľa rýchlejšie komunikovať, reagovať a spolupracovať na zákazníckych problémoch a otázkach – a to s minimálnym zaškolením, pretože Facebook poznali už zo svojho bežného života. Zrýchlili sa informácie o napredovaní jednotlivých projektov a vzrástlo zdieľanie a podchytávanie poznatkov a nápadov. Preto sa banka rozhodla, že od marca 2016 rozšíri Facebook At Work na všetkých svojich pracoviskách.
Nie je to prvá firma, čo experimentuje s týmto nástrojom; testujú ho už aj Heineken, Century21 a Lagardere.
Než sa organizácie vydajú touto cestou, potrebujú si vopred vyriešiť, aké procesy chcú týmto nástrojom zlepšiť. Napríklad FB@W je vhodný skôr do plochých štruktúr s bohatým zdieľaním informácií a podieľaním sa pracovníkov na rozhodovaní – do kreatívnych agentúr, účtovníckych firiem, poradenských firiem. Menej vhodný je do hierarchických a procesne organizovaných štruktúr, kde je velenie presne určené – predsa nechcete, aby menej skúsení podriadení začali medzi sebou verejne diskutovať rozhodnutia vedenia, ovplyvňovali iných pracovníkov svojej úrovne a vytvárali opozíciu voči riadiacim príkazom a rozhodnutiam.
Takisto IT tímy a systémoví integrátori, ktorí vlastne netušia, na čo presne vytvárajú riešenie, siahnu skôr po Sharepointe. Zato zákaznícke otázky a problémy a zbieranie nápadov na nové produkty dokážu využiť FB@W vysoko efektívne.
3,595 total views, 3 views today