America’s Workforce robila prieskum u vzorky vyše 200 manažérov vzdelávania a výsledky tohto výskumu ukazujú, že organizácie akosi nedokážu pochopiť vplyv, ktorý majú (alebo môžu mať) manažéri na hospodársky výsledok firmy.
Takmer tretina (32%) respondentov verí, že ich firma nepovažuje manažérov za kritický faktor pre hospodárske výsledky.
Ešte prekvapivejšie je, že plných 69% respondentov tvrdí, že ich vedenie nevidí nijaké pevnejšie prepojenie medzi efektívnym tréningom manažérov a hospodárskymi výsledkami firmy.
Je iróniou, že manažérov ešte stále nepovažujeme za kritický faktor úspechu, keď už nám nespočetné prieskumy ukázali, že výrazne ovplyvňujú nasadenie pracovníkov a produktivitu, ktoré zas ovplyvňujú rast podniku a hospodárskeho výsledku. A pretože manažérov nepovažujeme za kritický faktor úspechu, majú manažéri vzdelávania problém nájsť prostriedky na ich vzdelávanie. Štúdia vlastne hovorí:
- 38% tých, čo majú na starosti vzdelávanie manažérov, tvrdí, že zamestnávateľ do tejto oblasti nie je ochotný investovať
- 65% manažérov vzdelávania má problém získať prostriedky pre tréning manažérov.
Bez záujmu vrcholového manažmentu nedokážu manažéri vzdelávania presadiť tréningy manažmentu a nie sú spokojní s tréningami, aké presadiť dokážu. Štúdia zistila, že:
- viac ako traja z piatich (62%) ľudí zainteresovaných na vývoji tréningových programov pre manažérov nie sú spokojní so stavom, ktorý vznikol
- mnohí sú toho názoru, že manažérsky rozvoj, ktorý dnes prebieha, je statický, nie dynamický (44%), nie je komplexný (44%) a je zastaralý (40%)
- a veci sa ešte zhoršujú tým, že väčšina (59%) neprispôsobuje manažérsky tréning tým oblastiam, ktoré potrebujú najväčšiu pozornosť.
Ako pripraviť manažérov?
Manažéri majú na podnik účinok zosilňovačov – ak sú vynikajúci, je podnik silný a produktívny. Koniec-koncov, manažéri sú spojivko medzi vedením a zamestnancami. Zaúčajú nových pracovníkov, motivujú tímy a pomáhajú jednotlivcom zvyšovať svoju výkonnosť. Ale ak si ich vrcholový manažment neváži a netrénuje ich tak, aby boli čo najlepšie pripravení na svoju rolu – nuž, potom veci nevyzerajú dobre ani pre nich, ani pre ich tímy a ani pre hospodársky výsledok firmy.
Ale ak už získate prostriedky pre tréning manažérov, tu sú štyri rady:
- Učte interpersonálne zručnosti. Vytvorte program, ktorý okrem špecifických profesionálnych zručností obsahuje aj veci ako vedenie tímu, koučing a delegovanie úloh.
- Vrstvite tréning. Manažéri sa musia pohybovať medzi stanovením očakávaní, poskytovaním spätnej väzby, koučovaním, riešením konfliktov a ďalej. Tréning potrebuje obsiahnuť všetky tieto zručnosti v jednom celistvom programe. Navzájom oddelené kurzy nebudú účinné.
- Venujte pozornosť motivácii. Manažéri musia rozumieť podnikovej stratégii a ako k nej prispievajú oni a ich tímy. Keď potom rozprávajú tento veľký obraz svojmu tímu a spájajú každého jedinca s podnikovým výsledkom, tak sa motivácia stáva realitou.
- Dohliadnite na využívanie naučeného. Podľa America’s Workforce len 18% manažérov vzdelávania má pocit, že boli naozaj úspešní pri manažérskych tréningoch, a 68% nemá pocit, že to, čo sa manažéri na tréningu naučili, skutočne v praxi budú aj aplikovať. Ale práve táto aplikácia je alfa a omega celého tréningu. Ak manažérov neberiete na zodpovednosť a nekontrolujete, čo sa novonadobudnuté zručnosti preniesli do ich praxe, potom bol tréning vyhodené peniaze. A vyhadzovať len tak peniaze ešte nikdy nebol dobrý nápad.
6,665 total views, 3 views today