Deficity medzinárodných manažérov: Kto pôsobí v zahraničí?

Keď podniky vysielajú do zahraničia manažérov, kladú primalý dôraz na osobnostný a vedomostný profil vyberaných uchádzačov. Väčšinou neexistuje vopred stanovený profil kompetencií, ktoré by mal medzinárodný manažér vykázať.

Najčastejšie sa podniky pridŕžajú formálnych podmienok ako ekonomické vzdelanie, ovládanie cudzích jazykov a aspoň tri roky praxe. Väčšinou sa vyhľadávajú tzv. General Manager, t.j. generalisti, a len zriedka sa požadujú skúsenosti so vzťahom k cieľovej krajine, v ktorej majú pôsobiť.

Ešte jedna skutočnosť komplikuje situáciu: profil vhodného uchádzača zväčša zostavujú osoby, ktoré samy nemajú nijaké skúsenosti z pôsobenia v zahraničí, ani žiadne zodpovedajúce odborné vedomosti. Ani poradenské agentúry nevedia v tomto prípade kvalifikovane poradiť a tak sú problémy pri obsadzovaní miest manažérov v zahraničí predprogramované.

Zdroj: management&seminar 2/1997

 2,538 total views,  10 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.