Keď podniky vysielajú do zahraničia manažérov, kladú primalý dôraz na osobnostný a vedomostný profil vyberaných uchádzačov. Väčšinou neexistuje vopred stanovený profil kompetencií, ktoré by mal medzinárodný manažér vykázať.
Najčastejšie sa podniky pridŕžajú formálnych podmienok ako ekonomické vzdelanie, ovládanie cudzích jazykov a aspoň tri roky praxe. Väčšinou sa vyhľadávajú tzv. General Manager, t.j. generalisti, a len zriedka sa požadujú skúsenosti so vzťahom k cieľovej krajine, v ktorej majú pôsobiť.
Ešte jedna skutočnosť komplikuje situáciu: profil vhodného uchádzača zväčša zostavujú osoby, ktoré samy nemajú nijaké skúsenosti z pôsobenia v zahraničí, ani žiadne zodpovedajúce odborné vedomosti. Ani poradenské agentúry nevedia v tomto prípade kvalifikovane poradiť a tak sú problémy pri obsadzovaní miest manažérov v zahraničí predprogramované.
Zdroj: management&seminar 2/1997
2,538 total views, 10 views today