- Prestaňte sa snažiť, aby vás ľudia obdivovali alebo mali radi. Viesť iných je džob, nie voľba Miss Obľúbená. Veľmi často si váš dobrý prístup nevšimnú a výsledky vezmú za samozrejmé. Naučte sa s tým žiť, alebo choďte do show-biznisu.
- Urobte priestor pre otvorenú komunikáciu. Keď sa pokúšate držať pracovníkov v tme a neistote, začnú byť až priveľmi kreatívni – najmä v časoch zmien. Vytvorte pre nich príležitosť vyjadriť názor a pýtať sa a zdieľajte s nimi informácie. Možno vám vždy neuveria, ale neskôr ocenia váš prístup.
- Ale nepreháňajte to so zdieľaním. Niektoré informácie, ktoré sú dôverné, musia dôvernými aj zostať – a to aj vtedy, keby vás vaši ľudia zbožňovali, ak im ich prezradíte… Stačí jeden priesak informácií a vaša dôveryhodnosť u všetkých je naveky stratená – od toho okamihu sa už nič nedozviete.
- Hľadajte synergie. Každý utekáme svojím špeciálnym smerom a často spolu už ani nehovoríme. Podriadení však rýchlo zistia, ak si ich nadriadení medzi sebou nevymieňajú informácie – a dokážu to veľmi účinne zneužiť. Navyše vzájomná koordinácie uľahčuje dosahovanie náročných cieľov.
- Obklopte sa pozitívnymi ľuďmi. Za dôverníkov si vyberajte ľudí, ktorí vám rozumejú, zdieľajú vaše hodnoty a nezačnú hneď poučovať, keď sa s nimi radíte.
- Vyzdvihnite ľudí tam, kde sa práve nachádzajú. Najlepšia rada pre hocijakého lídra. Vyzdvihnite ľudí v tej pozícii, kde práve sú (či už vedomostne alebo emocionálne) a rozvíjajte svoj rozhovor s nimi z tejto pozície – budú okamžite počúvať.
3,702 total views, 21 views today