Ako zladiť záujem pracovníka so záujmom podniku?

Ľudia podávajú najväčší výkon, keď robia veci, ktoré robiť vedia, cítia sa za ne hrdí a robia ich radi. Z vlastnej práce dokážu vyťažiť pocit sebarealizácie. A skutočná mágia nastáva vtedy, keď to, čo niekoho najviac baví, je uňho na vysokej priorite a je v tom skutočne úspešný, je presne to, čo poskytuje najväčší úžitok aj podniku.

Každý manažér trávi určitý čas s každým svojím podriadeným, aby spolu zhodnotili jeho výkonnosť a nastavili pracovné i rozvojové ciele do budúcnosti. Ak však potrebujete zladiť osobné ciele pracovníka s potrebou podniku, Anthony Tjan z Cue Ball Group na to má svoju overenú metódu. Požiada svojich ľudí, aby si urobili zoznam vlastných najvyšších 5 priorít. Potom pri rozhovore s nimi si spoločne prejdú tieto priority a Tjan im položí tri otázky:

  1. Ktorá z týchto priorít bude mať podľa teba najväčší dopad a prínos pre náš podnik?
  2. Ktorá z týchto priorít ťa najviac zaujíma?
  3. U ktorej z týchto priorít máš pocit, že by si bol najúspešnejší?

Najlepšie je, keď všetky tri otázky vedú k tej istej odpovedi, pretože to, čo pracovníka baví, je súčasne aj najzaujímavejšie pre podnik. To ale nebýva veľmi časté. Oveľa častejšie je, že na tri otázky dostaneme dve až tri rôzne odpovede.

Čo s tým vieme urobiť? Pomôžu tri princípy: komunikácia, sebadôvera a zladenie záujmov:

  • Sústavne komunikujte pre podnik najdôležitejších 3-5 priorít a zabezpečte, aby ich ľudia skutočne pochopili. Dobrý spôsob je spýtať sa ľudí, akým spôsobom premenia to, čo si plánovali robiť každý týždeň, mesiac a rok, na ciele, ktoré budú smerovať k týmto prioritám. Ak zistíte, že niektoré ich plány neprispievajú k týmto prioritám, je to predmet na rozhovor a hľadanie takej pozície, v ktorej sa dajú ciele jednotlivca a podniku vzájomne naviazať.
  • Budujte sebadôveru svojich ľudí.  Istý mentor z top manažmentu napríklad vyhlásil svojim zverencom, mladým manažérom, že jeden z ich cieľov pre najbližší rok je aspoň dvakrát zlyhať. Pre sebadôveru je totiž podstatná ochota preberať riziko a stanovovať si vysoké ciele, naučiť sa, že niekedy človek zlyhá, a naučiť sa premeniť zlyhanie na lekciu.
  • Zlaďte záujmy a zodpovednosti zakaždým, keď je to len trochu možné. Na to potrebujete poznať hlavné záujmy svojich špičkových podriadených. Je nesmierne mocné a motivujúce robiť niečo, z čoho človek poberá pocit vlastnej hodnoty a uspokojenia! Vaša úloha je zistiť, čo to je, a nájsť spôsob, ako celý intenzívny záujem pracovníka napojiť na jeden z hlavných cieľov podniku.

Celé sa to nakoniec zredukuje na jednoduchý trojkrokový plán:

  1. fokusujte svojich ľudí na najdôležitejšie podnikové ciele a sústavne ich komunikujte
  2. zlaďte ich priority s cieľmi, kde môžu prispieť
  3. budujte sebadôveru ľudí a umožňujte im v práci uplatňovať čo najviac osobných záujmov.

 1,471 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.