Manažér potrebuje presvedčiť tím, že je potrebná veľká zmena nasmerovania. Čo by mal urobiť?
Rozkývať ľudí v prostredí vládnucej neistoty a neurčitosti je veľmi ťažké. V takýchto situáciách ľudia totiž majú tendenciu zamrznúť a prestať sa hýbať. Boja sa, o čo by mohli prísť. Preto je rozumné vykresliť im, o čo všetko prídu, ak sa nezačnú konečne hýbať. Daniel Kahneman dostal Nobelovu cenu za to, že ukázal, že ak sa snažíte zmobilizovať ľudí v podmienkach neurčitosti, vidina straty je oveľa lepší motivátor ako vidina zisku.
Ešte jedna vec sa deje s ľuďmi v podmienkach neistoty: prestávajú hľadať odpovede na otázky v sebe samých a spoliehajú sa na vonkajších expertov a zdroje. Je to dané tým, že sa cítia zmätení a strácajú dôveru v svoje schopnosti narábať so situáciou. Preto je dôležité, aby sa dozvedeli, čo si o situácii myslia odborníci. Manažér sa musí postarať, aby našiel nejakého uznávaného experta, ktorého môže citovať a ktorý mu poskytne dôvody na zmenu, ako ju plánuje.
Ak ľudia nemajú k dispozícii expertov, hľadajú odpoveď medzi sebou, v rozhovoroch s kolegami. Ak manažér pozoruje, že sa zhlukujú a diskutujú, nemal by do nich štuchať, ale by si mal zistiť, kto sú mienkotvorné osoby v jeho tíme a tie požiadať, aby spolu s ním celú vec rozobrali. Keď sa ich potom budú pracovníci pýtať, dostanú podobnú odpoveď ako od manažéra, len s tým, že kolegom veria ľudia v časoch neistoty viac ako manažmentu.
7,413 total views, 1 views today