Niektorí šéfovia nie sú veľmi naklonení novým myšlienkam a nápadom, ako by sa dali zlepšiť veci, ktoré doteraz podľa ich mienky fungovali celkom dobre. Niekedy je to odpor k zmenám, niekedy len priveľa práce alebo iný uhol pohľadu – veci, ktoré sa podriadenému zdajú nesmierne dôležité, lebo sa s nimi stretáva pri svojej každodennej práci, sú v šéfových očiach celkom nepodstatné, lebo ON sa s nimi v každodennej práci nestretáva.
Obvykle ich nepohnete k tomu, aby vás počúvali. Obvykle… pokiaľ nezačnete líčiť veci z ich perspektívy a s oslovením ich záujmov.
Vžite sa do roly predajcu. Predávate svoj nápad. Nikto na vás nevyvíja tlak, o nič nejde, môžete len vyhrať. Choďte za šéfom a povedzte mu hneď na začiatku, ako váš nápad pomôže jemu. Ale predtým si dajte čas a porozmýšľajte: „Čo doháňa môjho šéfa do zúrivosti?“ A potom sa spýtajte: „ako mu v tejto veci dokáže môj nápad pomôcť?“
Môže to potom vyzerať takto: „Šéfe, posledný týždeň si spomínal, že ťa jeduje, koľko času musíš tráviť [čímkoľvek]. Myslím, že mám pre teba riešenie [a stručne vysvetlite svoj nápad]. Trošku som si to odmodeloval a spísal som, čo by to stálo za námahu – pravdu povediac, nemalo by to stáť veľa. Je tu len jeden malý problém [vysvetlite problém], ale myslím, že viem, ako ho obísť. Čo myslíš, neskúsime to?“
Všimnite si, čo sme urobili:
- spojili sme náš nápad so šéfovými potrebami (čím silnejšími, tým lepšie)
- dávame signál, že sme si urobili seriózny prieskum, než sme sa pobrali za šéfom
- ukazujeme, že sme anticipovali možné problémy.
Nezabudnite: aj keď vy sami ste svojím nápadom nadšení, iní ľudia môžu mať iný uhol pohľadu, takže je na vás, aby ste svoj nápad prezentovali z ich uhla a presvedčivo.
2,361 total views, 1 views today