Kolega, ktorý je večne presvedčený o tom, že je v práve a má pravdu, dokáže byť poriadna záťaž na nervy.
Téme sa venoval Ron Carucci v článku How to Work with Someone Who Thinks They’re Always Right a prichádza s niekoľkými radami, ako udržať vzťah s takýmto kolegom na profesionálnej a produktívnej úrovni:
Keď budete nabudúce zatiahnutí do debaty s takýmto kolegom, nesnažte sa s ním bojovať a presadiť si svoje. Nástojiť na svojom názore nezmení jeho prístup ani vnímanie! Miesto toho nechajte diskusiu utlmiť a skončiť, dajte si trochu času na vychladnutie hlavy i argumentov, a vráťte sa ku kolegovi so slovami: “Keď máme odlišné názory na vec, ty tak silno hájiš svoje stanovisko, že ja sa voči tebe neviem presadiť a cítim sa potlačený. Pomohlo by mi, keby som od teba dostal signál, že počúvaš aj môj názor – a to aj vtedy, ak s ním nesúhlasíš.”
Ak ste manažéri, mali by ste sa navyše zamyslieť nad tým, či podniková kultúra a kultúra komunikácie neprispievajú k problému, ktorý máte so svojím neoblomným kolegom. Tieto problémy v pracovných vzťahoch vznikajú často v kultúrach, ktoré silno podporujú konkurenciu medzi zamestnancami, prípadne v autokraciách, kde je hriechom “nemať pravdu”.
Pokiaľ máte takéhoto človeka v tíme, ako manažér vyžadujte od svojich ľudí, aby na poradách a v diskusiách prejavovali svoj názor, ale aby súčasne s návrhom vyslovili aj jeho klady a zápory. To ľuďom neumožní tvrdošijne si trvať na svojom a nepripúšťať pravdu tých druhých.
1,365 total views, 1 views today