Všetci tímoví vedúci sa z času na čas dostanú do situácie, keď musia odmietnuť nejakú požiadavku svojho podriadeného. Povedať „nie“ nie je nikdy jednoduché, ale nemusí nutne viesť k zlým pocitom u odmietnutého pracovníka:
- Nevzbudzujte falošné nádeje. Ak mienite požiadavku odmietnuť, urobte to hneď. Neodsúvajte to na neskôr len preto, že vám je to nepríjemné – pracovník bude dúfať, že mu predsa len vyhoviete, a bude o to dotknutejší.
- Dajte pracovníkovi možnosť, aby hájil svoje záujmy. Aj keď nakoniec odmietnete, aspoň uspokojíte jeho potrebu akceptácie a možno nakoniec spoločne nájdete nejaký kompromis.
- Vysvetlite, prečo odmietate. A vysvetlite to čo najpresnejšie. Ak musíte odmietnuť kvôli finančným obmedzeniam, povedzte napríklad, na čo tie peniaze sú potrebnejšie.
Zdroj: Customer service advantage.
3,529 total views, 12 views today