Na pracovisku máte ľudí, ktorí prejavujú rôznu úroveň motivácie. Niektorí sú vysoko motivovaní, kým iní sú nemotivovaní alebo dokonca demotivovaní (teda takí, ktorí na svoj podnik frflú a sťahujú do demotivácie aj ostatných v svojom okolí). Otázka je, ako môžeme podporiť tých motivovaných a čo môžeme urobiť s tými nemotivovanými.
Nemá zmysel rozdeliť ľudí v podniku do dvoch skupín a ku každej pristupovať svojsky. Oveľa lepšiu úlohu nám urobí zásadná, dramatická zmena riadenia. Väčšina demotivovaných nechce zotrvať v svojej demotivácii, len potrebuje úpravu podmienok a chcú, aby ich ich nadriadený vnímal v pozitívnom svetle a umožnil im byť na seba hrdými. Takže úlohou nadriadeného je zistiť, ako by mohol podporiť hrdosť týchto ľudí na vlastné pracovné výsledky, a na základe toho nadefinovať nový spôsob prístupu. Výhodou je, že keď sa naši nemotivovaní pracovníci začnú „chytať“, motivácia tých motivovaných ešte viac vzrastie, pretože títo ľudia samostatne dokážu využiť zmenu v podmienkach na to, aby narástli. Potrebujú len jediné – vidieť, že ľudia sú odmeňovaní za nasadenie a to, čím a akou mierou prispievajú, a že sa zmenšujú šance, že sa niekto „zvezie“ len tak, popri nich.
1,356 total views, 7 views today