Manager 3.0 – A Millennial’s Guide to Rewriting the Rules of Management
Brad Karsh and Courtney Templin
AMACOM 2013
Narodili sa v rokoch 1981 až 2000 – mileniáni (voľný preklad z anglického millennials), alebo inak generácia Y, generácia JA, internetová generácia – nová pracovná sila. Zatiaľ, čo niektorí z nich ešte len dospievajú, mnohí z nich sa stávajú vedúcimi pracovníkmi, či zakladateľmi úspešných firiem ako napr. Mark Zuckerberg a jeho Facebook. Mileniáni čelia jedinečnej výzve – nájsť spôsob ako riadiť štyri generácie a zmierniť medzigeneračné napätie plynúce z rôznych postojov a spôsobov komunikácie. Publikácia nás prevedie charakteristikou 4 generácií, ich najväčšími obavami a tiež oblasťami, v ktorých môžu mileniánom ponúknuť skúsenosti, podporu a tiež pár cenných rád. Veľkou pridanou hodnotou knihy je aj porovnanie medzi jednotlivými generáciami a to najmä v oblasti napĺňania potrieb a očakávaní. Autori tiež osvetľujú prostredie a podmienky, v akých mileniáni vyrastali. Vplyv rodičov, ich starostlivosti a smerovania – v mnohých prípadoch „kosačkový efekt“ (upravenie všetkých prekážok rodičmi), či vtipné označenie rodičov mileniána ako „vrtuľníkoví rodičia“ – držiaci neustálu stráž nad dieťaťom, dospievajúcim. Mileniáni chcú vedieť, prečo majú danú činnosť vykonať, chcú rozumieť smeru a cieľu svojej činnosti – nestačí im iba vykonávať. Chcú viac zábavy, socializácie a kooperácie medzi jednotlivými firemnými štruktúrami. Hierarchia už pre nich nie je dôležitá, ako manažéri sa veľmi často budú snažiť o zmenu starého hierarchického štýlu riadenia firmy a budovať otvorený a kooperatívny štýl. Kniha prináša zaujímavý obraz, víziu budúcej firmy. Odporúčam ju nielen mladým manažérom. Nájdete tu odpovede na otázky o generačných rozdieloch a tiež „návod“ ako zvyšovať kooperáciu medzi generáciami, napĺňať ich očakávania a motivovať ich k výkonom.
Recenziu napísala Mgr. Mirka Hanšutová, Employee Relations Director, Emerson
3,776 total views, 2 views today