Ako podniky narastajú, stávajú sa opatrnejšie – hrajú na istotu a len nerady sa púšťajú do rizika.
Pokiaľ vaša podniková kultúra začala byť opatrnícka – alebo taká odjakživa bola -, vyskúšajte tieto tri kroky, aby ste ju posunuli smerom k otvorenejšej, prístupnejšej riziku a zásadne novým nápadom:
- Vyhodnoťte ochotu riskovať vo vašom podniku. Pozrite sa úprimne a objektívne na svoj útvar či celý podnik a vyhodnoťte, či sa ľudia vyhýbajú riskovaniu. Využite osobné rozhovory, mítingy s neprítomnosťou priameho nadriadeného (tzv. skip-level mítingy) alebo anonymné dotazníky, aby ste zistili, či sa ľudia obávajú reakcie, keby prišli s nápadom, alebo nápady dokonca zadržiavajú, len aby si neurobili zle.
- Postarajte sa, aby bolo zdieľanie nápadov bezpečné. Vytvorte “bezpečný priestor”, kde manažéri i podriadení môžu pomenovať svoje obavy a problémy, môžu si poskytovať vzájomne spätnú väzbu alebo môžu rozoberať nápady bez obavy z postihu.
- Experimentujte. Ak máte v podniku tím, ktorý by sa podľa vás mal začať rozvíjať a rásť, požiadajte ich, aby urobili sériu rýchlych experimentov a vyskúšali nové spôsoby spolupráce/práce. Vyslovene stanovte, že chyby a zlyhania sú povolené a dokonca očakávané – pokiaľ vedú k poučeniu sa. Oficiálne zaveďte nástroje ako post-mortem na to, aby ste ukázali, že nejde len o proklamácie, ale o reálne očakávanie vedenia.
1,399 total views, 2 views today