Bob Nelson hovorí, že jeho prieskumy a skúsenosti ukazujú, že to, čo motivuje ľudí najviac, je otvorená, čestná a priama komunikácia od ich nadriadeného.
Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov. Dnešný článok je z blogu z 11. 4. 2013. |
95% pracovníkov tvrdí, že získať od nadriadeného potrebné informácie je veľmi až extrémne dôležité; je to vlastne najvyššie hodnotené manažérske správanie.
O akých informáciách hovoríme? Jednak o tých, ktoré pracovníci potrebujú na to, aby mohli svoju prácu odviesť kvalitne, a o odpovediach na otázky, ktoré v priebehu práce vznikajú. To je však len začiatok. Chcú byť súčasťou stáleho toku informácií, predstáv a diskusií, ktoré robia ich prácu zaujímavejšou a príťažlivejšou. Chcú vedieť, ako môžu prispieť k úspechu seba, kolegov i firmy. Chcú poznať vyhliadky do budúcnosti, čo sa potrebujú naučiť a ako môže vyzerať ich kariéra.
Takisto chcú mať informácie o tom, čo sa deje v iných častiach organizácie, aké nové produkty sa pripravujú a často aj to, čo práve robí konkurencia. Dodáva im to istotu a stabilitu a viac ich to integruje do podniku.
V skratke, pracovníci potrebujú nielen informácie pre prácu, ale aj prehľad o súčasnom stave a vyhliadkach (šancách i rizikách) do budúcnosti. To im dáva schopnosť reagovať pružne a samostatne i na situácie, ktoré prekračujú rámec ich bežnej dennej práce. Bohatá komunikácia ich motivuje robiť to, čo zaváži najviac pre nich i pre podnik, ale súčasne ak sú dobre informovaní, vytvára sa v nich pocit súdržnosti a spolupatričnosti a stávajú sa ambasádormi svojho podniku. Ich život sa obohacuje o pocit hrdosti na to, kto sú, čo robia a pre koho pracujú.
6,672 total views, 3 views today