Ľudia nemajú radi, keď ich do niečoho postrkujeme alebo nútime. Preto ak potrebujeme, aby iní začali konať, lepšie ako donucovanie zaberie vyvolať v nich vnútorné presvedčenie, že konať chcú.
Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov. Dnešný článok je z blogu z 9. 7. 2013. |
Ako to dosiahnuť? Tým, že im načúvame bez toho, aby sme si v duchu ich slová komentovali alebo aby sme dovolili našim predpojatostiam skresľovať to, čo počujeme. Snažme sa pochopiť, ako do situácie vstupujú oni. Nezačnime sa brániť alebo vysvetľovať naše stanoviská, hoci pokušenie bude silné. Neponúkajme rýchle náplaste. Ak si nerobíme predstavy o tom, čo potrebujú, budeme vedieť efektívnejšie zasiahnuť. Miesto toho si pripomínajme, že načúvame na to, aby sme sa dozvedeli, čo nimi hýbe, čo situácia znamená pre nich, ako sa v nej cítia, čo očakávajú a čoho sa boja.
A keď už vieme, čo nimi hýbe, pokúsme sa z ich uhla pohľadu nájsť v situácii potrebu konať – a potom ich na ňu otázkami naveďme. Keď robíme návrhy, majú ľudia tendenciu oponovať. Keď sa pýtame, majú tendenciu odpovedať – a tomu, čo práve povedali, majú tendenciu uveriť.
1,311 total views, 1 views today