Týchto šesť princípov je z knižky Roberta Cialdiniho Influence. Presvedčovanie funguje na základe týchto šiestich zakorenených ľudských reakcií:
- Obľúbenosť. Keď vás ľudia majú radi – pretože cítia, že vy máte radi ich alebo pretože máte radi rovnaké veci – ochotnejšie prisľúbia.
- Reciprocita. Ľudia majú nutkanie oplácať úsluhy, ktoré dostali od iných. Ak sa správate istým spôsobom (napr. kooperatívne), budú reagovať veľmi podobne.
- Sociálny príklad. Ľudia budú robiť to, čo vidia, že robí ich sociálne prostredie – hlavne tí ľudia, čo sa im najviac podobajú.
- Dodržanie prísľubu. Ľudia chcú robiť tak, ako povedali – hlavne pokiaľ to povedali verejne. Alebo aspoň chcú vyzerať, ako keby sa snažili dostáť svojmu slovu.
- Autorita. Ľudia majú tendenciu počúvať tých, ktorí sú odborníci alebo aspoň na pozícii autority – ale obvykle si to nepriznávajú.
- Nedostatok. Ľudia si veci vážia viac, pokiaľ ich považujú za nedostatkové alebo nedostupné.
7,695 total views, 5 views today