Pritiahnutie a udržanie talentov je sústavný problém. Bez dobre premyslených adaptačných postupov pre nováčikov riskujú organizácie zníženie produktivity, vysokú fluktuáciu a straty.
Týchto päť tipov od Stacy Lindenbergovej (ATD) vám pomôže vytvoriť alebo revidovať existujúci adaptačný program:
- Vytvorte si plán. Spýtajte sa dnešných zamestnancov na ich najlepšie a najhoršie skúsenosti pri hocijakom nástupe do zamestnania (nielen vo vašom podniku). Zistite, čo fungovalo a čo treba zlepšiť alebo odstrániť.
- Začnite skôr ako oni. Existuje viacero spôsobov, ako vyjadriť nováčikom uznanie ešte pred ich nástupom do práce: napíšte na firemnom blogu niečo o nich a ich talente, ktorý do organizácie prinesú. Pošlite im na privítanie kartu od manažmentu alebo nových kolegov. Postarajte sa, aby sa cítili vítaní od samého začiatku.
- Nastavte tón. Možno budete starým zamestnancom a manažérom musieť vysvetľovať výhody adaptačného programu. Potrebujete ich dostať do člna; bez nich vaše snahy nebudú fungovať.
- Prejdite si v duchu prvý deň. Ako vstúpi nový pracovník do preňho nového prostredia? Je dôležité mať plán, ako to bude prebiehať, ktorý bude preňho prijateľný a ústretový. Pričasto trávia nováčikovia celé hodiny na úseku HR vypĺňaním papierov, nato sa zavesia na krk nejakému ochotníkovi, ktorý robí to, čo majú robiť aj oni. Tento proces sa dá mnohonásobne vylepšiť.
- Pýtajte sa. V ideálnom prípade máte pre nováčika plán na prvých 90 dní alebo viac. Často si overujte, ako sa mu darí, nakoľko je program úspešný a či treba niečo meniť. Nováčikovia budú vďační za váš záujem a za to, že sa ich snažíte čo najdokonalejšie začleniť do kolektívu.
1,790 total views, 1 views today