5 jednoduchých otázok na zaangažovanosť pracovníkov a čo odhaľujú

Niekedy si potrebujete urobiť rýchlu snímku stavu vašej organizácie a nemáte čas, priestor, energiu a zdroje na to, aby ste vysedeli podrobnosti každej otázky.

Organizácie potrebujú urobiť snímku stavu pracovnej klímy vtedy, keď:

  • sa evidentne zhorší produktivita, pracovná klíma, morálka  a spolupráca
  • sa nedávno spustila nejaká celopodniková zmena (alebo sa chystá)
  • potrebujete začať robiť niečo s retenciou existujúcich a pritiahnutím zaujímavých nových zamestnancov
  • ste nedávno prešli zlučovaním organizácií alebo organizačnými zmenami.

Keď však potrebujete len rýchlo zmerať zaangažovanosť vašich ľudí, urobte údernú štúdiu okolo týchto piatich otázok, ktorá vám odhalí, ako pracovníci vnímajú líderstvo, atmosféru a ciele podniku:

  1. Odporúčali by ste prácu v našom podniku niekomu inému? Touto otázkou meriate, nakoľko ochotne by k vám pracovník naverboval nových ľudí – známych alebo priateľov. Podľa ich odpovede viete zistiť, či sú odstrašovači, pasívni alebo propagátori. A to, ako podnik dopadne v tejto otázke, vypovedá o  lojalite vašich pracovníkov, ale aj o tom, či v podniku nie sú ukryté problémové oblasti, ktoré sa doteraz zametali pod koberec.
  2. Cítite sa v práci ocenení? Pocit uznania je kľúčový pre zaangažovanosť vašich pracovníkov. Odpovede sú hodne výpovedné o vzťahu medzi nadriadeným a podriadenými. Ak pracovníci odpovedajú “nie”, znamená to, že buď nepovažujú svoju prácu za dôležitú pre podnik, alebo majú nadriadeného, ktorý je skôr pohonič otrokov ako motivátor.
  3. Máte dostatočné  možnosti pre osobný rast? Pracovníci si dnes vyberajú, ako trávia svoj pracovný deň a či pri tom zlepšujú svoju  “trhovú hodnotu”. Ak odpovedajú, že sú spokojní, znamená to,  že podmienky, v ktorých pracujú, im umožňujú vkladať sa do práce a rásť s príležitosťami. Pracovník, ktorý nielen odvádza prácu, ale aj dostáva príležitosť zlepšovať sa, s vami zostane dlho, pokiaľ preňho vytvoríte vhodné kariérne možnosti.
  4. Poznáte ciele vášho podniku a ako svojou prácou k nim prispievate? Ide vlastne o dve otázky v jednom – nie veľmi vhodná situácia – ale oboje sa týka komunikácie a toho, ako vedúci dokážu rozdrobiť ciele podniku až na individuálne pracovné ciele zamestnancov. Pracovník, ktorý pozná ciele a úlohu, akou k ich naplneniu prispieva, dokáže robiť samostatné rozhodnutia v rámci svojej právomoci, a dokáže zásobovať tím informáciami užitočnými pre dosiahnutie tímového výsledku, aj keď nijako neovplyvnia jeho vlastnú prácu. Ak vám ľudia odpovedajú “nie”, tak máte len námezdné “ruky” a nijako nevyužívate mentálnu kapacitu svojich ľudí.
  5. Čo sú tri najsilnejšie a 3 najslabšie stránky našej firmy? Odpovede na tieto otázky majú potenciál výrazne podniku otvoriť oči v tom, čo robí dobre a kde podbieha vlastné latky čo prísľub zákazníkovi.

 3,073 total views,  9 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.