Neformálny štýl na sociálnych médiách vie podporiť imidž a dôveru u etablovaných firiem, ktoré ich publikum už pozná, ale u neznámych firiem sa najčastejšie obráti proti nim.
To zistila nová štúdia (Journal of Business Research, máj 2017). Keď oslovujete svoje publikum na sociálnych médiách neformálne (napr. krstným menom) alebo v texte používate mládežnícke hovorové, rozhodne nebiznisové slová typu „mega“, môže to nesmierne zvýšiť vašu popularitu, ale rovnako dobre vám to môže urobiť medvediu službu. Všetko závisí od toho, nakoľko dobre poznajú vaši čitatelia vašu značku.
Sociálne médiá vďaka tomu, koľko času na nich hlavne mladšie ročníky trávia, sa stali dnes jedným z popredných kanálov, odkiaľ sa používatelia dozvedajú o nových výrobkoch. Napriek všetkému úsiliu, čo do nich vkladajú marketingové útvary, však nedokážu spoľahlivo budovať dôveru a lojalitu.
To preto, že ľudia reagujú na jednu a tú istú správu rozdielne podľa toho, nakoľko už majú vytvorený vzťah k firme, ktorá ju prináša. Ak sú s firmou dobre oboznámení, neformálny štýl a množstvo smajlíkov a výkričníkov im príde veselé a posilňuje ich vzťah k firme. Pokiaľ však na tú istú správu pozerá nový, potenciálny zákazník alebo niekto, kto k firme vzťah vybudovaný ešte nemá, skôr ho to odpudzuje a vyzerá to nespoľahlivo a detinsky – čo nie sú vhodné východiská pre budovanie ani dôvery, ani lojality.
Pre oslovovanie nového publika je vhodnejší tlmený, formálnejší štýl – úplné vety, patričná interpunkcia a veľa „ďakujem“ a „prosím“.
2,691 total views, 12 views today