Profesionál je človek, ktorý uprednostnil kariéru pred ostatnými oblasťami života. Je opakom amatéra. Profesionál aj zarába viac – stojí za touto skutočnosťou nejaké spojivko? Môžete sa staviť, že stojí! V obchode i v živote hrá veľkú rolu, ako sa sami prezentujete, ako o vás zmýšľajú ľudia okolo vás a koľko pozornosti sú ochotní venovať tomu, čo chcete povedať. Zanietený profesionál jednoducho upúta viac než príležitostný amatér. Vždy.
Krok #1 – Začnite so svojím postojom. Ste profesionál? Ak áno, prečo by sa to nemal každý dozvedieť? Ak nie, možno práve toto je dôvod, prečo nie ste až takí úspešní, ako by ste si priali…
Krok #2 – Osobný výzor. Ste skutočne spokojní so svojim výzorom? Dobré spôsoby sú dôležité, dobré oblečenie je podmienkou, ale čo vaše zdravie? Vytrénujte si svoje telo – vytrénujete si tým dravejší postoj!
Krok #3 – Pracovný imidž. Vaši zákazníci a klienti spájajú finančný úspech s kompetenciou. Vyvoláva v nich vaše auto pocit finančného úspechu? A čo váš kufrík? Váš organizér? Je prehľadný, alebo sa v ňom tiesnia papieriky od výmyslu sveta?
Krok #4 – Organizácia. Zákazníci spájajú sebamanažment (=dobrú organizáciu vlastnej práce) s kompetentnosťou. Rozpoznávajú to podľa dochviľnosti, uprataného pracovného stola, pohotových odpovedí a neochvejného dodržiavania sľubov. Všetky tieto veci hovoria ľuďom, že ste hodní ich dôvery a dôvery ich priateľov.
Krok #5 – Vystupujte ako profesionál. Vyhýbajte sa módnym termínom a prílišnej hatmatilke. Skutočný expert dokáže vysvetliť komplexné technologické procesy kuchynskou slovenčinou. Rovnakým spôsobom klaďte aj svoje otázky. Uvážlivo voľte slová. A robte svoje prezentácie z pohľadu zákazníka.
Krok #6 – Buďte informovaní. Profesie sa dnes značne menia a popri kompetentných ľuďoch vyniesli “do výšin” aj veľkohubých chválenkárov. Vaši zákazníci si od vás vyžadujú vynikajúci výkon a ten dosiahnete len vtedy, ak si budete udržiavať prehľad o novinkách a sústavne sa budete učiť nové a zdokonaľovať staré zručnosti.
Krok #7 – Rešpektujte svojich “spolubojovníkov”. Aj oni majú podobné problémy ako vy. Tiež potrebujú uznanie a dôveru, niekedy aj povzbudenie. Tím vyhráva práve vtedy, keď dočasne silnejší podrží dočasne slabšieho.
Krok #8 – Pamätajte na svoju rodinu a priateľov. Aj oni chcú od vás kvalitný vzťah. Neochudobňujte ich ani o váš čas, ani o spoločné zážitky. To vám zabezpečí ich podporu v prípade, že musíte pracovať aj dlho do noci alebo cez víkend.
Krok #9 – Majte oči pre ľudí. Vo vašej oblasti sa pohybujú tisícky ľudí, ktorí potrebujú a zaslúžia si vašu profesionálnu podporu. Upozornite ich na seba. Hovorte o svojich schopnostiach a kvalifikácii a nezabudnite na referencie. Ak to zabudnete, obrátia sa na niekoho, kto na to nezabudol, hoci ani nemusí mať vašu úroveň.
Krok #10 – Integrita vás udrží na vrchole. Takmer každý deň sa stretnete s možnosťou neférovo si zjednať jednorazovú výhodu. Profesionál však vie, že dnešný nespokojný zákazník je zajtrajší ušlý profit. Profesionál vie, že jeho výkon sa musí zakladať na skutočnosti. Zavádzanie zákazníka, skresľovanie alebo neposkytnutie niektorých informácií a vyhýbanie sa zodpovednosti presúvaním viny na niekoho iného (podľa možnosti neprítomného) zo seba robíte slizkého hada. Vaše slová sa musia opierať o pravdu, a musí to z nich byť okamžite vidieť.
Podľa Toma Hopkinsa.
3,829 total views, 9 views today